سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 1271

  بازدید امروز : 2

  بازدید دیروز : 0

بیا مهدی شب هجران سحر کن

 
خدایا ! از تو دانش سودمند و روزی فراخ می خواهم . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در دعایش ـ]
 
نویسنده: ::: چهارشنبه 87/7/24::: ساعت 6:35 صبح

قرآن و امام حسین علیه السلام

قسمت اول

 

 

اگر قرآن سیدالکلام است ،(1) امام حسین سید الشهداست .(2)


اگر در صحیفه ى سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم : و میزان القسط امام حسین علیه السلام مى فرماید: امرت بالقسط(3)


اگر قرآن موعظه ى پروردگار است ؛ موعظة من ربکم (4)، امام حسین علیه السلام در عاشورا فرمود: عجله نکنید تا شما را به حقّ موعظه کنم . لا تعجلوا حتّى اعظکم بالحقّ(5)


اگر قرآن مردم را به رشد هدایت مى کند؛ یهدى الى الرشد(6)، امام حسین علیه السلام نیز مى فرماید: من شما را به دو راه رشاد دعوت مى کنم ادعوکم الى سبیل الرشاد(7)


اگر قرآن عظیم است ؛ و القرآن العظیم (8) امام حسین علیه السلام نیز سوابق عظیمى دارد. عظیم السوابق (9)


اگر قرآن حقّ و یقینى است ؛ و انّه لحقّ الیقین (10) در زیارت امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم : آنقدر صادقانه و خالصانه عبادت کردى که به در جه ى یقین رسیدى . حتّى اتاکَ الیقین (11)


اگر قرآن مقام شفاعت دارد؛ نعم الشفیع القرآن (12) امام حسین علیه السلام نیز مقام شفاعت دارد. وارزقنى شفاعة الحسین (13)


اگر در دعاى چهل و دوم صحیفه سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم که پرچم نجات است ؛ عَلَم نجاة در زیارت امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم او نیز پرچم هدایت است . انّه رایة الهدى (14)


اگر قرآن شفادهنده است ؛ و نُنزّل من القرآن ما هو شفاء(15) خاک قبر امام حسین علیه السلام نیز شفاست . طین قبر الحسین شفاء(16)


اگر قرآن منار حکمت است ،(17) امام حسین نیز باب حکمت الهى است . السلام علیک یا باب حکمة رب العالمین (18)


اگر قرآن امر به معروف و نهى از منکر مى کند؛ فالقرآن آمرٌ و زاجر(19)امام حسین نیز فرمود: هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف و نهى از منکر است . ارید اءن آمر بالمعروف و اَنهى عن المنکر(20)


اگر قرآن نور است ؛ نوراً مبینا(21)، امام حسین نیز نور است . کنت نوراً فى الاصلاب الشامخة (22)

 


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم

 

حضور و غیاب

 

آوای آشنا

 

اشتراک